Urozmaicanie wypraw

Vis Arcana posiada cztery rodzaje wypraw, na które może chodzić bohater – krótkie, długie, eksploracje i przewodnik. Przewodnik wybiera losowo z innych typów, więc w praktyce rodzaje są tylko trzy. Dodatkowo, eksploracje mają trzy poziomy trudności, ale nie wpływają one na mechanikę samej wyprawy – jedynie na poziom spotykanych przeciwników. Im dalsza wyprawa, tym lepsze nagrody, ale i trudniejsze przeszkody do pokonania.

Historycznie, wraz ze wzrostem siły bohatera, coraz mniej sensu miało chodzenie na bliższe wyprawy. Od pewnego momentu poziom nagród był tak niski, że jedynym rozsądnym wyborem były eksploracje. Jak łatwo się domyślić, nie była to najlepsza sytuacja. Pomijalne elementy systemu gry niczemu nie służą – są tylko zapychaczem czasu. Musimy je eliminować albo ulepszać, aż staną się wartościową częścią gry na każdym poziomie.

Co w takim razie możemy zmienić? Można podejść do problemu na kilka sposobów:

  • Wyprawy mogą zwracać nagrody specyficzne dla danego typu, np. tylko krótkie będą miały surowce.
  • Możemy zwiększyć różnice w poziomach trudności, żeby każdy typ stanowił mniejsze lub większe wyzwanie.
  • Zróżnicowanie samego przebiegu też może być ciekawą opcją.

Oczywiście, poziom trudności byłby możliwy do wyboru wszędzie, jeśli nie będzie on jedyną różnicą. Dzięki temu można typ wypraw sprowadzić do dwóch pytań:

  • Która da mi coś, czego aktualnie potrzebuję?
  • Która bardziej pasuje do mojego stylu gry?

W dalszej przyszłości można też pokusić się o bardziej zaawansowane wyprawy, gdzie będzie się miało bezpośrednią kontrolę nad bohaterem. Losowo generowane mapy lokacji do eksploracji? Czemu nie!

Co o tym wszystkim myślisz? Jak w przypadku zmian w systemie terenów, podziel się swoim zdaniem – każdy pomysł jest brany pod uwagę. Im więcej opinii, tym ciekawsze wyprawy ostatecznie będą.

4 thoughts on “Urozmaicanie wypraw

  1. Rafał Szulc says:

    Z proponowanych opcji uważam że wybieranie poziomu trudności byłoby ciekawa opcją. Ale zdobywanie surowców na krotkich wyprawach przy wysokim lvl postaci może się nie sprawdzić. Ważne żebyście wkoncu się pojawili spowrotem. 😎

      1. Paweł Świderski says:

        Zdecydowanie uważam, że skalowanie poziomu trudności do lvl postaci będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem. Niektóre rozwiązania warto zostawić w najprostszej i najbardziej znanej formie 🙂

Dodaj komentarz