Ekran gry

Poprzednia wersja gry została wypuszczona w drugiej połowie lat 2000. W tamtych czasach, szczególnie w grach przeglądarkowych, interfejsy użytkownika nie stały na najwyższym poziomie. Vis Arcana również miała z tym problem – gra składała się z wielu podstron dostępnych z przerośniętego menu.

Wygląd w latach 2000

Skomplikowana nawigacja połączona z dużą ilością tekstu nie jest czymś, co przeciętny gracz może zaakceptować dzisiaj, szczególnie na platformach mobilnych. To może oznaczać tylko jedno – zmiany u podstaw.

Miasto w centrum uwagi

Zgodnie z nową koncepcją, podstawą dla gracza będzie jego pojedyncze miasto. Pozycje w menu w poprzedniej wersji odpowiadają często akcjom dostępnym po wybudowaniu konkretnych budynków. Przy projektowaniu wyglądu gry, doszliśmy do wniosku, że większość nawigacji możemy sprowadzić do „odwiedzania” budynków w mieście. Zdecydowaliśmy się na postawienie widoku miasta w centrum uwagi.

Wysokiej jakości szkic widoku miasta

Główny ekran jest podzielony na trzy części: aktualny status na górze, budynki (które można przesuwać na boki) w środku i szybka nawigacja na dole.

Status

Pasek statusu pokazuje aktualne informacje o graczu, np. stan zdrowia czy nowe wiadomości. Jeszcze nie wiemy co ostatecznie tam się znajdzie – ilość informacji jest dość duża i musimy wybrać najważniejsze rzeczy. Mobilne platformy nie mają zbyt dużo dostępnego miejsca; zalew informacji sam z siebie też nie jest dobry, nawet jakby miejsce się znalazło.

Miasto

Widok miasta pokazuje aktualny stan ze wszystkimi wybudowanymi budynkami. Każdy budynek, który oferuje coś do zrobienia, można odwiedzić, np. wejście do kuźni przechodzi do ekranu craftingu. Dodatkowo, dostępne są elementy, które nie są budynkami ale pozwalają na wykonywanie akcji, np. droga wychodząca z miasta służy do wyruszenia na wyprawę. Cały ekran można przewijać na boki, wraz z rozbudową miasta. Ekran ten zmienia się w zależności, co się w danym momencie robi (np. wnętrza budynków).

Szybka nawigacja

Na samym dole jest pasek szybkiej nawigacji, który zmienia się w zależności od aktualnego ekranu. Dla miasta jest to szybki dostęp do budynków, dla wiadomości do folderów, itd. Niektóre ekrany zupełnie tego paska nie mają, gdzie nie jest potrzebny.

Podsumowanie

Jak widzisz, gra w nowej odsłonie wygląda zupełnie inaczej. Mamy nadzieję, że nowy interfejs będzie dużo bardziej przyjazny w użyciu. Jednocześnie, użycie większej ilości grafiki ogranicza poprzednie niekończące się ściany tekstu. Daj znać, czy coś jeszcze powinniśmy zmienić.

2 komentarze o “Ekran gry

  1. Sebastian Marciniak says:

    Myślę ża nad samym wyglądem miasta nie ma co się już rozwodzić tylko iść wytyczoną i sprawdzoną ścieżką stosowaną przez wszystkich, patrz: Elvenar, Settlers on line czy Empires and Puzzles, zaadoptować tylko to pod realia Vis Arcany;pasek szybkiej nawigacji obecnie rzecz obowiązkowa raz że w dolnej części ekranu dwa łatwo go popsuć więc ten element – na spokojnie nie na wariata. Zarobkowanie na reklamach bo to też rzecz pewna i konieczna by mieć kasę na rozwój – warto je schludnie umieścić np w bocznej belce po prawej stronie bo umieszczone gdzie popadnie potrafią zrazić wielu nawet do bardzo udanej gry. POWODZENIA!!! I CZEKAM Isairr.

    1. krojew says:

      Można spróbować pomysł z rzutem izometrycznym, jakby ten się nie sprawdził. Kluczowa jest tu szybka nawigacja bez konieczności myślenia gdzie kliknąć. Najważniejsze, żeby jak najszybciej zacząć testować w praktyce.

Dodaj komentarz