Sojusze i role

Sojusze graczy to jeden z ważniejszych aspektów Vis Arcana. Podobne do gildii z innych gier RPG, pozwalają grupom znajomych zjednoczenie się w osiąganiu wspólnych celów. Oprócz walorów społecznościowych, otwierają nowe możliwości przed wszystkimi członkami.

Jednym z głównych benefitów sojuszu jest dostępność królestwa – przywódca sojuszu ma możliwość przejścia na królestwo, jeśli spełni wymagania:

  • posiadanie prowincji
  • min. 50 poziom

Królestwa dają możliwość budowania specjalnych budynków, które dają wysokie bonusy całemu sojuszowi. Dodatkowo, każdy sojusz ma dostęp do magazynów surowców i przedmiotów, z których mogą korzystać członkowie z odpowiednimi uprawnieniami.

Uprawnienia są czymś nowym w stosunku do pierwotnej wersji gry i pozwalają na usprawnienie zarządzania sojuszem. Każdy członek będzie mógł mieć nadaną dowolną kombinację z poniższych:

  • edycja danych sojuszu (w tym nadawanie uprawnień)
  • zabieranie przedmiotów z magazynu
  • zabieranie surowców z magazynu
  • akceptacja podań
  • wysyłanie wiadomości do wszystkich

Oczywiście, przywódca ma wszystkie uprawnienia. Dzięki temu jednocześnie wprowadzamy możliwość korzystania z pomocy zaufanych graczy, jak również możliwość szpiegowania i sabotowania wrogiego sojuszu od wewnątrz.

Sojusze też dają możliwość chodzenia na specjalne wyprawy przeciwko wyjątkowo silnym przeciwnikom, oraz na zapraszanie ludzi na wyprawy własne. Więcej informacji podamy w przyszłości. Możliwe, że inicjowanie wyprawy sojuszu będzie również wymagało dodatkowych uprawnień.

Naturalnie, walki między sojuszami o tereny i lepsze królestwa również stają się możliwe. Pomoc sojuszników jest nieoceniona, gdy walczy się o przetrwanie.

Jeśli masz więcej pomysłów odnośnie sojuszy i ról, jakie gracza mogą w nich pełnić, podziel się w komentarzu tutaj, lub w grupie na FB.

Dodaj komentarz