Zaklinanie przedmiotów

Poprzednie dwa wpisy o craftingu i handlu pokazały jak może wyglądać kwitnąca ekonomia. Oprócz tworzenia i sprzedawania przedmiotów jest jeszcze oddzielna kwestia ich modyfikacji. Zobaczmy jak działa zaklinanie.

Ulepszanie

Jednym ze sposobów zaklinania przedmiotów jest ich ulepszanie. Każdy przedmiot może mieć gniazda na Kryształy Mocy. Ilość gniazd zależy od poziomu przedmiotu. Do każdego można (na stałe!) wsadzić KM, co ma wpływ na jego atrybuty. Polepszany atrybut zależy od koloru KM:

  • Niebieski – polepsza podstawowe atrybuty przedmiotu (np. zadawane obrażenia)
  • Żółty – polepsza moc prefiksu
  • Czerwony – polepsza moc sufiksu
  • Zielony – polepsza moc prefiksu i atrybuty przedmiotu
  • Fioletowy – polepsza moc sufiksu i atrybuty przedmiotu
  • Pomarańczowy – polepsza moc prefiksu i sufiksu
  • Czarny – polepsza wszystko wyżej

Oprócz koloru, KM mają też wielkość, która określa jak duży jest jego wpływ:

  • Niebiański
  • Święty
  • Starożytny
  • Wielki
  • Zwykły
  • Mały

Im lepszy KM, tym trudniej go znaleźć. Mając 3 mniejsze KM można je połączyć w 1 większy. Zmodyfikowane przedmioty nie są możliwe do wystawienia na rynku.

Prefiksy i sufiksy

Kolejny typem zaklinania przedmiotów jest dodawanie prefiksów lub sufiksów (modyfikatorów), jeśli przedmiot już takiego nie posiada. Aby dodać wybrany modyfikator, należy umieścić w nim odpowiednią ilość esencji. Esencje są kolejny typem surowca do craftingu i są podzielone identycznie jak magia:

  • ognia
  • powietrza
  • ziemi
  • wody
  • ciała
  • ducha

Każdy modyfikator również jest przydzielony do danego typu magii, więc pod tym względem można dopasować esencje.

Otwartym pytaniem jest liczba wymaganych esencji. Aktualnie wybraliśmy wzór, który łączy w sobie poziom przedmiotu i poziom modyfikatora. Ten ostatni nie jest dostępny publicznie, więc nie ma potrzeby podawać wzór. W praktyce oznacza to, że im lepszy przedmiot lub modyfikator, tym więcej potrzeba będzie esencji.

Ekonomia w pigułce

Biorąc pod uwagę ten i poprzednie wpisy, można podsumować ekonomię przedmiotów w kilku punktach:

  • gracze zdobywają sprzęt i materiały do craftingu na wyprawach
  • sprzęt się niszczy i należy go wymienić
  • nowy sprzęt można wytworzyć lub kupić, a stary sprzedać
  • wszystko jest oparte o wolny rynek

Jak widzisz, system jest dość prosty w swoich założeniach, a jednocześnie pozwala grać na wiele różnych sposobów. Daj znać co o tym wszystkim myślisz tutaj lub na grupie FB!

Dodaj komentarz