Świątynia

Świątynia była, i dalej jest, ważnym dodatkiem do gry. Oprócz zdejmowania klątwy z przedmiotów, można było dostać prezent w postaci przedmiotów i leczenia. Niestety, z czasem wprowadzane zmiany zmniejszały jej znaczenie. Również matematyka stojąca za działaniem pozostawiała wiele do życzenia. Czas to wszystko wyprostować.

Klątwa

Główne zastosowanie świątyni to zdejmowanie klątwy z przedmiotów. Pytanie brzmi – czym w ogóle jest klątwa? Pospolite przedmioty mają pewne szanse na posiadanie ukrytej klątwy. W przypadku założenia takiego przedmiotu, każda próba zdjęcia będzie nieudana i skończy się odkryciem klątwy. Jeśli przedmiot posiada efekt wybierany losowo z przedziału, np. obrażenia broni, zawsze zostanie wylosowana minimalna wartość. Nie można również handlować przedmiotami z odkrytą klątwą.

Za odpowiednią opłatą, zależną od poziomu przedmiotu, można klątwę zdjąć. Jest to jedyna mechanika przeniesiona w pełni z poprzedniej części.

Modlitwa

W świątyni można się również modlić do wybranego, podczas tworzenia postaci, boga. Efekt modlitwy zależy od pobożności postaci. Jeśli postać jest lubiana przez danego boga, efekt będzie pozytywny. Jeśli postać nie jest pobożna, efektu nie będzie. Bohater będący duchowym odpowiednikiem wrzodu na dupie swojego boga może zostać ukarany.

Pobożność jest ukrytym parametrem, który można podnieść poświęcając przedmioty. Im lepszy przedmiot, tym większy wzrost. Im wyższy poziom bohatera, tym lepsze przedmioty trzeba poświęcać.

wzrost=5\%\cdot(poziom\ przedmiotu)/(poziom\ gracza)

Pobożność maleje z czasem o 0.5% na godzinę do 0%. Każda modlitwa również zmniejsza pobożność – im mniejszy odstęp w czasie od ostatniej modlitwy, tym większy spadek (bazowy spadek – 15%). 24h odstępu między modlitwami wystarczy, żeby spadek był równy.

Efekty pozytywne

  • > 90%: +10% obrażeń broni i efektu magii przez 1h
  • > 75%: +5% do głównych atrybutów dla danej klasy przez 1h
  • > 60%: +5% wydobywanych zasobów przez 1h
  • > 40%: odnowienie życia i many

Efekty negatywne

  • < -10%: wyzerowanie życia i many
  • < -30%: -10% wydobywanych zasobów przez 1h
  • < -50%: -20% obrażeń broni i efektu magii przez 1h
  • < -70%: zniszczenie założonych przedmiotów

Skąd wiadomo jaki jest aktualny poziom pobożności? Każdy akt poświęcenia przedmiotu lub modlitwy będzie opatrzony tekstem opisującym w jakim nastroju jest dany bóg. Wnioski musisz wyciągnąć samemu 😉

Podsumowanie

Nowa świątynia działa podobnie do starej ale efekty powinny mieć więcej sensu. Wszystkie wartości mogą się jeszcze zmienić – jeśli masz opinię na ten temat, daj znać w komentarzu tutaj lub grupie na FB.

Dodaj komentarz