Arena i nagrody

Arena jest częstym elementem w grach RPG. Nie mogło jej zabraknąć też w VA. Zobaczmy jak wyglądają walki przed publicznością.

Arena jest budynkiem dostępnym na prowincji – najpierw musisz awansować wśród graczy i udowodnić, że zasługujesz na jej wybudowanie. Same walki polegają na systemie zakładów – stawiasz na siebie złoto i musisz wygrać z grupą potworów, żeby dostać nagrody: 2x postawione złoto i reputację. Ilość zyskanej reputacji:

min(1,\frac {złoto\cdot0.001}{poziom\ bohatera})

A czym jest w ogóle ta reputacja? Przeczytaj wpis o szybkim ataku, żeby się dowiedzieć.

Widać, że arena może być potencjalnie niekończącym się źródłem złota i reputacji. Oczywiście, trzeba wygrywać wszystkie walki, żeby to była prawda. W teorii – jest to możliwe. Wszyscy wiemy, że gracze potrafią zmaksymalizować swój build pod każdą sytuację. To oznacza, że musimy jakoś zapobiec zniszczeniu ekonomii przez jeden budynek. Jednym ze sposobów jest uzależnienie siły potworów od ilości postawionego złota. Jest to dość oczywiste rozwiązanie i pewnie nawet oczekiwane przez graczy ale niewystarczające, niestety. Dlatego wprowadzamy też 12h minimalny odstęp między walkami. Na pierwszy rzut oka, wygląda to na dość spory odstęp. Biorąc pod uwagę możliwości areny, 12 godzin zdaje się być odpowiednim hamulcem. Oczywiście, wszystko wyjdzie w praktyce.

Ograniczenie czasowe może się jednak okazać niewystarczające. Innym pomysłem, jeszcze niepotwierdzonym, jest ograniczenie stawianego złota. W tym przypadku można to zrobić na dwa sposoby:

  • twardy limit
  • wykładniczy wzrost siły potworów z zależności od złota

Drugi pomysł zdaje się być ciekawszy, gdyż nie jest sztuczną wartością graniczną, tylko „płynnym” dojściem do nieprzekraczalnej bariery.

A jakie jest Twoje zdanie? Daj znać tutaj lub na Facebooku.

Dodaj komentarz