Eventy

Większość MMORPG można urozmaicić wprowadzając nieprzewidywalne elementy. Jednym z typów takich elementów są wydarzenia czasowe – eventy.

Eventy były obecne w grach od wieków – chociażby sławne katastrofy w SimCity.

Atak UFO – typowy wtorek.

W Vis Arcana również planujemy dodanie eventów. Niektóre będą przewidywalne, inne losowe. Z przewidywalnych warto na początku wymienić święta. Każdy gracz będzie mógł wybrać boga, któremu będzie oddawał cześć. Niektóre dni w roku będą dedykowanymi świętami dla każdego z nich. Każdy wyznawca dostanie wtedy bonus do wszystkich atrybutów.*

* Gracze pierwszej części mogą pamiętać ten typ eventów i pewien problem z nim związany. Przez pewną głupotę w kodzie, bonus do atrybutów wpływał na koszt ich zwiększania, co powodowało, że święta było mocno nielubiane. Tym razem nie popełnimy tego błędu.

Oprócz świąt, możliwe będą eventy astronomiczne mające różne działanie. Jeszcze są w przygotowaniu, więc na razie nie możemy podać szczegółów.

Z losowych eventów, głównymi będą wszelakiej maści katastrofy naturalne (np. powódź, susza, itp.). Ich wpływ będzie najbardziej odczuwalny w produkcji surowców, handlu, czy w trudności wypraw. Niestety, nie każdy event jest pozytywny i trzeba się dostosować do różnych sytuacji.

Jednym z rozważanych pomysłów jest lokalność eventów. Eventy jak święta będą działały globalnie na wszystkich ale niektóre mogą być ograniczone do poszczególnych królestw. Wprowadzi to jeszcze większą losowość, co tylko sprawi, że gra będzie ciekawsza.

Daj znać, co o tym wszystkim myślisz. Zapraszamy do komentowania tu lub w grupie na Facebooku.

Dodaj komentarz